6 december 2011

Vanteenkomtander.

In mijn ‘werkeloze’ periode ben ik op zoek gegaan om iets zinnigs om handen te hebben. Op een van mijn tochten kwam ik uit bij het Community Information Centre (CIC) van Wa, waar Joseph Affari de scepter zwaait. Dit CIC is een soort internetcafé wat is opgezet vanuit de Assemblee (gemeentehuis), waardoor het een openbare functie heeft. De tientallen CIC’s in het land zijn zwaar gesponsord door de UN met materieel, met als doel om voor zo veel mogelijk mensen het gebruik van ICT en internet toegankelijk te maken.
Ik heb aan Joseph mijn diensten aangeboden, waar hij graag gebruik van maakte: of ik aan een aantal jong volwassenen een office- en internet training wilde geven. Dat heb ik gedaan en het was een leuke ervaring. Zeer gemotiveerde mannen en vrouwen van 20 jaar tot in de 30, waarvan de meesten een opleiding volgen aan de Universiteit van Wa. Ik heb de indruk dat mijn inspanningen gewaardeerd werden door de cursisten en door manager Joseph van het CIC. Overigens ben ik ook onder de indruk van het materieel van het CIC en van de ICT kennis die Joseph heeft.

Joseph nodigde Jeannine en mij uit voor een muziekmiddag van zijn kerk (Zevende Dag Adventisten) ter gelegenheid van de uitreiking van nieuwe kleding voor het plaatselijke jongerenkoor. Het werd een leuke middag met verrassend mooie gospelmuziek en heel veel vrolijke jonge mensen. Onze aanwezigheid was blijkbaar nogal bijzonder, want we werden persoonlijk welkom geheten door de presentator (Mr. en Mrs. Bas) en moesten vooraan plaatsnemen. Als extra service werden de grapjes die in de lokale taal verteld werden, af en toe speciaal voor ons vertaald in het Engels. Ik mocht tijdens de middag ook nog wat prijzen uitdelen aan leden die zich verdienstelijk hadden gemaakt voor het koor.
Een en ander heeft geresulteerd in nieuwe ontmoetingen en ervaringen waar we ook leuke foto’s en een aardig filmpje van hebben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten