14 februari 2011

Dag Accra

Goede turbulente vlucht gehad na indrukwekkend afscheid van de kinderen. We hebben een prachtig afscheidsboek gekregen waar menig zweetdruppel van vooral Marthe in zit. Bedankt voor de bijdrage van velen van jullie.
Na een korte nacht zijn we relaxt begonnen met de in-country-training in Accra (Accrá dus). We zitten met een kleine 20 volunteers van all-over-the-world in een comfortabel hotel in een buitenwijk. Het is fijn om contacten te leggen met mede-volunteers. Vandaag hebben we als eerste kennismaking met Ghana per bus een tour gemaakt door Accra. Het merendeel van de mensen loopt rond met een handeltje van water tot tapijten dat ze aan de man proberen te brengen. Zaterdag 19 februari gaan we per bus naar Wa in de Upper West.

8 opmerkingen:

  1. Chico's,

    Ik ben blij dat jullie op je plek zijn en hoop dat jullie ook snel een fijne plek hebben in Wa.

    geniet ervan,

    dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in Accra. Heel veel plezier en succes met acclimatiseren en alle eerste indrukken. Ik kijk uit naar het volgende verhaal.
    Liefs, Imke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn dus goed daarginder aangekomen. Mooi zo! Ongetwijfeld blijft de goede turbulentie aanhouden en wordt jullie verblijf een prachtig avontuur. Ik verwacht er natuurlijk veel van en denk wel dat we jullie binnen twee jaar op GoedTV zullen zien. Ik kijk vaak naar die zender en geloof nu al dat ik jullie gezien heb. Jullie houden me dus goed bezig. Ga vooral zo door.
    Het allerbeste, Marij
    Overigens vertrekt Johan 20-2 naar Kaapstad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Jeannine en Bas,

    Gelukkig is de eerste etappe goed verlopen. Er zal veel nieuws op jullie afkomen de eerste weken, het land, de geuren, de mensen en straks het werk dat jullie gaan doen. Hier in Nederland is het vandaag een grijze dag, zo'n 7 graden. Heel anders dan bij jullie. Ik denk veel aan jullie beiden, we zullen een keer skypen! Heel veel plezier bij deze start, zorg goed voor jezelf.
    Liefs, July

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi jeannine en bas, goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en wat een indrukken zullen jullie al hebben opgedaan!
    ik ben heel benieuwd, dus blijf regelmatig op jullie site kijken.een volger worden zou ik wel willen , maar snap er geen moer van, dus dan maar zo,
    heel veel geluk en plezier daar, tot gauw op jullie site, liefs marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  6. tis stil hier in het bos. Jullie zitten ondertussen in het warme Wa en wij druppelen in het koude, doch zonnige Brabant rustigjes door het leven. Dat het jullie daar goed moge gaan...
    dikke kus
    Ewoud

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo daar ver weg! Hier in Klundert en bij 't Palet gaat alles zijn gangetje... bijna alles, want het is toch gek om je niet meer op school te zien Jeannine. Ik kijk er naar uit om foto's van jullie leven daar te zien en te lezen hoe het op plek van bestemming is. Gelukkig is de eerste fase goed gegaan.
    groetjes, Nicole
    PS: heb skype geinstalleerd, dus ik hoor je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo avonturiers,

    Hoe is het daar in Wa/ Hoe is jullie woonsituatie; lekker met z'n tweetjes of toch niet? Zijn jullie al begonnen met werken?
    Wij hebben een nieuw hondje. Het is een golden retriever, een teefje genaamd Teun en ze is vandaag 12 weken. Afgelopen dinsdag zijn we 's nachts nog met haar naar de dierenarts geweest omdat ze met de minuut zieker werd. Ze had een darmparasiet en een luchtweginfectie. Ze at en dronk niet meer en werd heel snel mager. Nu is ze weer aan de beterende hand en wordt ze zo langzamerhand een echte pup gelukkig!
    Het is hier vandaag 9 gr, en zwaar bewolkt, gisteren heeft het wat gesneeuwd en gehageld zelfs. Volgens mijn telefoon is het daar (in Accra dan) 32 gr en zonnig met wat sluierbewolking! Hebben jullie last van de hitte?
    Ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat daar!
    Een dikke kus voor allebei,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen