5 oktober 2012

BEST-for children training

Dinsdag 2 oktober was een belangrijke dag voor het toolkit project BEST-for-children, waarover ik al eerder heb bericht.  Zestien teachers van 8 scholen werden getraind om kinderen te screenen op gehoor en gezichtsvermogen. Zoals altijd wilde ik teveel, maar ik was er ook goed in om de essentie over te brengen. Voor sommige leerkrachten is het best wel hooggegrepen, maar ze zijn met tweeën van een school en kunnen elkaar helpen. Het motto was: A bad screening is worse than no screening. Dus gehamerd om het goed en precies te doen. Andere leerkrachten waren vlot van begrip en stelden goeie vragen. Ze waren allemaal erg betrokken, dus hopen maar dat dat een goede basis is om goed te testen. Veel leerkrachten hadden problemen met hun gezichtsvermogem en gehoor, zo bleek!  Een leerkracht was zo slechtziend, dat ik me afvraag of ze de kinderen in haar klas kan zien, van die donkere gezichtjes in een donker klaslokaal??
Na een maand van screenen evalueren we hoe het gegaan is. Daarna zullen we bekijken hoe we verder kunnen. Deze stap is weer gezet. Foto's vind je hierboven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten